zondag 8 januari 2017

LOTGENOTEN.

Nee, ik heb niet meegedaan aan de miljoenenjacht van de oudejaarsloterij omdat de kans dat ik iets win net zo groot is als dat ik stem op de nieuwe partij van Sylvana en omdat ik ook al niet gelukkig ben in het spel zal de liefde overblijven en voel ik me al winnaar met mijn eigen lot uit de loterij!
Trouwens, de grote winnaar is al bekend , de minister van financiƫn.
Dijsselbloem kan weer in zijn handen wrijven, niet vanwege de kou want hij en de staatskas zitten er warmpjes bij maar hoe komt Jan Splinter door de winter?

We spelen weer mee in een nieuwe ronde met nieuwe kansen in de levensloterij die begint met handen schudden, zoenen en elkaar het beste wensen.
In de overvloed van al die nieuwjaarswensen dus beginnen met de slappe vluchtige handjes en de judaskussen door de zeef  te halen en de welgemeende koesteren.

Evenals wij allemaal speel ik wel automatisch mee met de loterij van het leven en wacht af of er dit jaar wat te winnen valt al is het maar een troostprijs. In 2016 was het lot me niet echt goedgezind al is het grote noodlot gelukkig aan mijn neus voorbij gegaan.


Goede voornemens heb ik niet omdat je die het hele jaar op ieder moment kan maken al speel ik wel met de gedachte weer vaker de wandelschoenen aan te trekken om kilometers te vreten maar dat lukt alleen als er geen of in elk geval minder aanslagen worden gepleegd op mijn lichaam die dat plan weer aan diggelen schieten, die terreurdreiging blijft, daar is de IS niet voor nodig!

In elk geval positief blijven en balanceren op het slappe koord tussen hoop en verwachting en proberen niet het evenwicht te verliezen en dan naar beneden donderen om in het bekende zwarte gat te vallen!
Als je niet kunt winnen moet je zorgen dat je niet verliest!

In de levensloterij is er elke dag een trekking waarbij je het lot in eigen hand kan hebben of dat het aan een zijden draadje hangt, je kunt alles aan het lot overlaten zolang het maar geen mensen zijn!
Ik wens al mijn lotgenoten veel geluk in de loterij van het leven, het spel van winnen en verliezen en je kunt gokken of op zeker spelen maar hoe je het ook speelt.
Speel in elk geval niet vals!!

" Dat dan weer wel! "

1 opmerking: